BLOG Lead Yönetimi

Lead Yönetimi

Lead yönetimi, satış ve pazarlama arasında bir köprü oluşturur. Lead yönetiminde, potansiyel müşterilerin niteliklerini belirleyici ve besleyici çalışmalar yapılır. Onlarla etkileşim içine girilir. Kaliteli olduğu tespit edilen lead’lar için pazarlama kısmından satış kısmına geçiş sağlanmaya çalışılır. Kısaca lead yönetimi; müşteri edinme sürecidir.

Başarılı bir lead yönetimi için izlenebilecek 5 adım:

  • Lead’leri Tanıyın Ve Anlayın

Potansiyel müşterilerinizi tanımak kendi ideal müşteri profilinizle kıyas yapabilmenizi sağlar. Müşteri adayının müşteriye dönüşebilme oranını tahmin etmenize yarar.

  • Lead’lerle İlgili Bilgi Toplayın

Potansiyel müşteriler bulmak için lead yönetimi süreci boyunca kullanılabilecek bilgiler toplanması gerekmektedir.
Lead skorlama yapın. Müşteri adaylarının ürünlerinize olan ilgi seviyesini belirlemek için kullanabilirsiniz. Bu bilgi için demografik bilgi ve davranışsal aktivitelerden yararlanılmaktadır.

  • Lead’lerı Besleyin

Satın almaya hazır olmayan lead’lerin doğru bir lead besleme kampanyası ile müşteriye dönüşme ihtimalini arttırabilirsiniz. Bunun için tüm içerik kaynaklarınıza harekete geçirici mesajlar ekleyebilirsiniz. Her bir lead türüne nasıl bir içerik sunmanız gerktiği konusunda içerik haritasından yararlanabilirsiniz.

  • Lead’leri Satışa Dönüştürün

 Beşinci aşamada potansiyel müşterilerin artık olgunluk seviyesine gelmiş olması gerekir. Lead’ların satın alma için hazır olduğundan eminseniz satış ekibine aktarabilirsiniz.

  • Lead'lerı takip edin ve ölçümleyin

 İşiniz ve lead yönetim sürecinde nelerin işe yarayıp yaramadığını tespit etmek için değerlendirmeler yapmalısınız. Lead’ları değerlendirerek onları gerçek müşteriye dönüştüren etkinliklerden hangisinin daha etkili olduğunu saptayabilir, müşteri odaklı bir yönetim sürecine sahip olabilirsiniz.

Etkili Leadenler Yönetimi İçin Gerek

  • İnsan

  Satış geliştirme temsilcileri, satış ekibi içindekiler direkt olarak lead’ları nitelendirmektedirler. Lead’larla bağlantı kurmaktadırlar.

  • Süreçler

Merkezi lead yönetimi, etkili bir süreç yönetimiyle satış ekibine lead’ları ham bilgi olarak gönderir. Ve ideal müşteri olmayanları eler. Açık ve evrensel lead tanımları süreç içinde çalışan satış ekibi tarafından yaratılır. Lead içerik pazarlama süreci, potansiyel müşterilerin satın almaya yönelik ilgisinin artmasına yardımcı olur.

  • Teknoloji

 Pazarlama otomasyon araçları tek başına yeterli olmasa da pazarlama ve lead yönetimine büyük katkı sağlar. Lead skorlaması yapmayı kolaylaştırır. CRM araçları ise kaynakları yönetmeyi ve lead etkileşimine bağlı satışları izlemeyi sağlar. Etkili data yönetim sistemleri, kalitesiz ve kullanılmayan verileri temizlemeye yardımcı olur. Aynı zamanda lead’lerdaki kayıp dataları belirleyerek bu verilerin geri kazanılmasını sağlar. Açık metrikler ise süreçlerin yönetilmesini sağlar.

Bizimle Tanışın

Bizimle kolay ve hızlı şekilde iletişim kurabilirsiniz. İşimizi iyi yapmamızın yanı sıra işinizi kolaylaştırmak ve potansiyel müşterilerinize ulaşabilmeniz için çalışıyoruz.

HEMEN ARA WhatsApp