BLOG İnternet Alışverişlerinde Mobilya ve Dekorasyon Ürünleri Yüzde 95 Arttı.

Dünya genelinde her yıl 15 milyondan fazla tüketici mobilya alışverişini internet üzerinden yapıyor.

Türkiye’de Kovid-19 salgınıyla evde geçirilen süre artınca yılın ilk yarısında internetten yapılan ev-bahçe mobilya ve dekorasyon ürünü alışverişleri yüzde 95 arttı. Verilen siparişlerin yüzde 68’i taksitle yapılırken, ev dekorasyon ürünleri en çok taksite başvurulan ürün grubu oldu.

Ticaret Bakanlığı tarafından 2020 yılı ilk altı ayına ait e-ticaret veriler açıklandı. Paylaşılan detaylı raporda, Türkiye’de e-ticaretin büyümesine dair genel ve sektörel pek çok istatistik yer aldı. Raporda öne çıkan sektörlerden biri de mobilya ve dekorasyon sektörü oldu. Mobilya ve ev tekstilini de barındıran ev-bahçe ürünleri önceki yılın aynı dönemine göre internet alışverişlerinde yüzde 95 oranında artarak 2,1 milyar liraya ulaştı.

“AVRUPA MOBİLYA PAZARINDA YIL SONUNDA GELİRİN YÜZDE 9’U ONLİNE ALIŞVERİŞTEN OLACAK”

Google tarafından hazırlanan ‘Mobilya Satın Alımında Dijitalin Rolü’ raporundan veriler paylaşan Murat Erat, yılın ilk yarısında e-ticaret hacminin 91 milyar 700 milyon liraya ulaştığını söyledi. “Dünya genelinde her yıl 15 milyondan fazla tüketici mobilya alışverişini online olarak yapıyor. Avrupa mobilya pazarında 2020 yılının sonunda toplam gelirin yüzde 9'unun online satış kanallarından elde edilmesi bekleniyor. ‘Ev mobilya ve dekorasyonu’ gibi ürün gruplarına yönelik internetten yapılan aramalar son yıllarda yüzde 100'ün üzerinde arttı. Şartlar da mobilya sektörünün dijital mecralarda büyüyeceğini gösteriyor’’ şeklinde konuştu.

“MODERN MOBİLYA TERCİHLERİNİN KATKISIYLA ONLİNE MOBİLYA SATIŞLARI İKİYE KATLANACAK”

Salgınla birlikte uzaktan çalışanlar ve evde sosyal izolasyon tedbirlerine uyan pek çok insanın yaşam alanlarında geçirdiği sürenin artmasıyla dekoratif yenilikler yaptığını da hatırlatan Erat, "Pandemi döneminde dekorasyon ve bahçe ürünleri haricinde yalnızca online mobilya sektörü satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 169 artış gösterdi. Minimal ve sade tasarıma sahip modern mobilyaların yaşam alanlarının dekorasyonunda daha çok tercih edildiğiniz görüyoruz. Özellikle e-ticaretin içine doğan genç kuşağın modern mobilya beğenisinin de katkısıyla yıl sonuna kadar Türkiye’deki online mobilya alışverişlerinin 2019’a göre 2 katına çıkacağını öngörüyoruz” dedi.

Bizimle Tanışın

Bizimle kolay ve hızlı şekilde iletişim kurabilirsiniz. İşimizi iyi yapmamızın yanı sıra işinizi kolaylaştırmak ve potansiyel müşterilerinize ulaşabilmeniz için çalışıyoruz.

HEMEN ARA WhatsApp