BLOG Google Analytics Nedir, Neden Önemli?

Google Analytics Nedir?

 Google Analytics; internet sitenize veya mobil uygulamanıza giren kullanıcıların sitenizle olan etkileşimleriyle ilgili raporlar sunan, kullanımı ücretsiz bir web analiz aracıdır. Analytics 360 adı altında ücretli versiyonu da bulunmaktadır.

Google Analytics 4 temel ana bileşen üzerine kurulmuştur.

Veri toplama

 Google Analytics’te veriler javascript kod parçacıkları yardımıyla toplanır. Bu kod satırı kullanıcıların hangi URL’i ziyaret ettiğini, hangi browser’dan veya cihazdan giriş yaptığını analytics hesabınıza aktarır.

Veri işleme

 Toplanan veriler Google’ın sunucularına gönderilir ve kategorize edilerek anlamlı hale getirilir.

Konfigürasyon

 Veriler işlendikten sonra veritabanına kaydedilir. Veri tabanına kaydedilen veriler bir daha değiştirilemez. Örneğin filtrelenmiş hesabınızda filtreyi kaldırsanız bile eski verilere ulaşamazsınız.

Raporlama

 Toplanan verilerin Google Analytics kullanıcılarına sunulduğu bileşendir.

Google Analytics Verileri Nasıl Topluyor?

 Google Analytics, web sitelerinden bilgi toplamak için bir JavaScript kodu kullanır. Bu şekilde Analytics, bir kullanıcı Google Analytics koduyla bir sayfayı her görüntülediğinde bir ziyaret kaydeder. Mobil cihazlara yönelik uygulamalar söz konusu olduğunda, izlemek istediğiniz her bir etkinliğe ilave kod eklemek gerekir. Veri toplama sürecinin daha iyi anlaşılabilmesi için adım adım açıklayacağız:

  • Sunucu, istenen sayfayı kullanıcının internet tarayıcısına göndererek yanıt verir. Bu şekilde, tarayıcı verileri analiz ettikten sonra, istenen sayfanın kodunun bazı bölümleriyle ilgilenecek diğer sunucularla iletişim kuracaktır. Google Analytics İzleme Kodu bu şekilde çalışır.
  • Ardından, sayfanızı ziyaret eden kullanıcının internet tarayıcısı bu kodu Analytics'e sorar. Platform Urchin.js adlı bir dosyaya gönderilir ve bu dosyaya kaydedilir. Kod yürütülürken, ziyaretçinin ve gezintisinin daha önce yorumlanmış özellikleri incelenir.
  • Tüm veriler toplandıktan sonra kod, ziyaretçinin bilgisayarında çerezler oluşturur.
  • Çerezler tanımlandığında, kod tüm bu bilgileri görünmez bir GIF dosyası isteyerek Google Analytics sunucusuna gönderir.
  • Ardından, verileri Dosya Günlükleri (File Logs) adlı başka bir dosyaya kaydeder ve görüntülenen her sayfa için bir veri bölümü oluşturur. Bu veriler, tarih ve saat, ziyaretçinin geldiği arama motoru, ziyaret sayısı vb. gibi unsurları içerir.

Google Analytics Verileri Nasıl İşliyor?

Bir kullanıcının etkileşimleri toplandıktan sonra Google Analytics, ham verileri size bilgi sağlayan yararlı verilere dönüştürmek için işlemeye başlar. Bunları işlemek için veri bölümlerinin her biri ayrı ayrı analiz edilir. Google Analytics, her bir özelliği 'alan' olarak adlandırdığı öğelere dönüştürür. Bu şekilde, örneğin, IP adresi “Ziyaretçinin IP'si” alanı olacaktır. Her bölüm veya çizgi birkaç özellik sağlar ve her biri farklı alanlarda depolanır.

Google Analytics, ayarlarını (örneğin filtreler) ham verilere uygular. Veriler işlendiğinde bir veri tabanında saklanır. İşlendikten ve veri tabanına yerleştirildikten sonra, bunları değiştirmek artık mümkün değildir. Bu şekilde, bu verilerin hesabınızda oluşturduğunuz Analytics profillerinde nasıl görüneceğini kontrol edebilirsiniz.

Google Analytics Raporları Nasıl Oluşturur?

Her rapor alan karşılaştırmaları temel alınarak oluşturulur. Yani, ziyaretçinin şehri veya dönüşüm oranı gibi unsurlar dikkate alınır. Son olarak, veriler veri tabanında saklandıktan sonra işlem sonlandırılır. Bundan sonrası size kalmış. Google Analytics hesabınıza giriş yaparak oluşturulan raporlara doğrudan ulaşabilirsiniz. Ayrıca Google tarafından akıllı teknolojilere uyumlu olarak geliştirilen uygulamaları edinerek an be an tüm verileri takip edebilirsiniz.

Google Analytics, İşletmenize Nasıl Fayda Sağlayabilir?

 Eskiden; küçük işletmeler geleneksel pazarlamaya, gazete ilanlarına ve broşürlere vb. bağımlıydı. Hiç şüphe yok ki, bu tür bir pazarlama stratejisinin daima küçük işletmeler için çalıştığını ve halen işe yaradığını düşünüyoruz. Ancak, herhangi bir pazarlama stratejisinin etkinliğini ölçmek için kullanılabilecek bir araç yoktu ve bir işletme sahibi şu konularda yalnızca ‘’varsayımlara’’ sahipti:

  • Gazetede kaç kişi bu ilanı okudu?
  • Broşürü aldıktan sonra kaç kişi mağazayı ziyaret etti?
  • Reklamı okuduktan sonra mağazayı ziyaret eden birileri varsa; ne zaman geldiler, ne arıyorlardı ya da ne kadar kaldılar?

Google Analytics, ‘’varsayımları’’ yok eder ve gerçek verilerle işletmenizin hedeflerine ne kadar ulaştığını ölçmenize yardımcı olur. Başka bir deyişle, Google Analytics aracı online mağazanızın gözleri gibidir; sitenizi ziyaret eden tüm müşterileri, konumlarını, web sitenize eriştikleri kaynakları, sitenizde ne kadar kaldıklarını, sitenizden ne zaman çıktıklarını ve sitenizi nasıl aradıklarını izler.

Google Analytics'i Kullanarak İşletmeniz Hakkında Öğrenebileceğiniz Şeyler;

 Google Analytics size, arama motorları (Google, Bing ve Yahoo vb.), sosyal medya siteleri veya diğer web siteleri gibi ziyaretçilerinizi web sitenize yönlendiren kaynaklar hakkında tüm bilgileri verir.

Ziyaretçileriniz web sitenize geliyor; ancak tekrar ziyaret etmiyorsa, Google Analytics; potansiyel müşterileri web sitenize hangi anahtar kelimelerin getirdiğine ilişkin eksiksiz bir rapor sağlar. Size müşterilerinizin dikkatini çekmek için pazardaki eğilimler neler olduğu ve nelerin üzerinde durmanız gerektiği konusunda fikir verir. Google Analytics aynı zamanda ziyaretçilerinizin davranışları ile yeni ziyaretçilerinizin sayısı ve kaçının web sitenize geri gelmesini sağlayabileceğinize yönelik olarak “Yeni Kullanıcıları Geri Getirme” raporu verir.

Web Sitenizi İyileştirebilirsiniz

 Google Analytics, ziyaretçilerin kullandığı tüm cihazların / tarayıcıların raporunu görmenizi sağlar. Bu, web geliştiricilerin web sitesinin yaygın olarak kullanılan tarayıcılarda iyi çalışıp çalışmadığından emin olmalarına yardımcı olur. Ayrıca web siteniz; akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlarda da önemli sayıda ziyaret ediliyorsa, web sitenizi, tüm ekran boyutlarını desteklemek üzere özel bir mobil site veya duyarlı bir tasarımla tasarlamanın doğru zamanıdır.

Bizimle Tanışın

Bizimle kolay ve hızlı şekilde iletişim kurabilirsiniz. İşimizi iyi yapmamızın yanı sıra işinizi kolaylaştırmak ve potansiyel müşterilerinize ulaşabilmeniz için çalışıyoruz.

HEMEN ARA WhatsApp