BLOG Google Ads Hedef Kitle Belirleme İpuçları

Google Ads hedef kitle belirleme özelliği sayesinde hazırladığınız kampanyaların en ilgili kullanıcılara ulaşmasını sağlamaktadır. Bunu yaparken kullanıcıların özelliklerini belirleme ve kullanıcıları filtreleyerek seçimde bulunma özelliğini kullanmaktadır. Hedef kitlenizin doğru belirlenmesi ile kampanyanın daha fazla insanla etkileşimli bir şekilde yayılmasını sağlayabilirsiniz. 

Google Ads Hedef Kitle Belirleme Nedir?

Google Ads hedef kitle belirleme özelliği, verilecek olan reklamların en ilgili kullanıcılara iletilmesini sağlamaktadır. Bireylerin tam aradıkları içerikleri bulmalarını ve kampanyanın aranan özelliklere göre kullanıcıları daha hassas belirlemesini sağlamaktadır. Google Ads Editör’de yer alan mevcut kitlenin kullanımını sağlayabileceğiniz gibi yeni kitle listeleri de oluşturabilirsiniz
Hedef kitle belirleme özelliği ile reklamların alakasız olarak belirlenmesinin önüne geçilmektedir.

Google Ads Hedef Kitle Belirleme Nasıl Yapılır?

Google Ads hedef kitle nasıl belirlenir bunu kitleyi oluşturan işletme belirlemektedir. Kitle belirleme işlemi yapmak için ilk olarak Google Ads hesabı üzerinde oturum açılmalıdır. Ardından sayfa menüsüne girilerek “Kitleler” bölümüne tıklanmalıdır. Bu işlemin ardından kitle ekleme yapmak için artı işareti tıklanır. Daha önce hazırlanan ve belirlenen reklam, reklam grubu seçin bölümünden seçilerek eklenir. Bu işlemin ardından kampanya dahilinde bulunan ağlar taranarak en ilgili ağ seçilerek ekleme yapılır. İlgili kitle ağı bulunması için farklı kelime grupları ile arama yapılmalıdır. En ilgili kelime grubu seçilerek hedef kitlenin belirlenmesi gerekmektedir. Yapılan belirleme sonrasında kitle seçilerek tamam sekmesine tıklanmalıdır.

Google Ads Hedef Kitle Nasıl Aranır?

Google Ads hedef kitlenin atanması için kitle belirleme esnasında en uygun kelimelerin kullanılması gerekmektedir. İçerik ile en alakalı kelimelerin belirlenmesi ile yapılacak olan kitle seçimleri, kitle olarak belirlenen grubun içeriğe daha hızlı ve kolay erişmesini sağlar. Bazı kampanya seçenekleri için kitle atama örnekleri şu şekildedir:

Görüntülü reklam ağı kampanyaları için amaç, yeniden pazarlama ve yakın ilgi alanı başlıklarında tarama yapılmalıdır.
Arama ağı kampanyaları için yeniden pazarlama üzerinde filtreleme yapılmalıdır ve ayrıca otel kampanyaları için de yeniden pazarlama benzer kitlelere ulaşım sağlanması ve müşteri listesinin oluşturulması için önem taşımaktadır.

Google Ads Bilinmeyen Kitle Hatası Nedir?

Google Ads’de bazı durumlarda belirlenen özelliklere göre kitle belirlenememesinden kaynaklı bilinmeyen kitle hatası vermektedir. Bu hatanın nedeni seçilen kitlenin daha önce belirlenen kitle özelliklerine karşılık gelmemesidir. Nadir rastlanan bu hatanın düzeltilmesi için yapılması gereken aynı kitle tercihinin birden fazla satır içinde bulunduğu durumların düzeltilmesi gerekmektedir. Google Ads hedef kitle belirleme de üretilen reklam/ kampanya içeriğinin iyi belirlenmesi ve içeriğe uygun kitle profilinin uygun seçilmesi gerekmektedir.

Bizimle Tanışın

Bizimle kolay ve hızlı şekilde iletişim kurabilirsiniz. İşimizi iyi yapmamızın yanı sıra işinizi kolaylaştırmak ve potansiyel müşterilerinize ulaşabilmeniz için çalışıyoruz.

HEMEN ARA WhatsApp