BLOG Facebook Marka Sayfası Nasıl Optimize Edilir?

Dünya çapında en çok kullanılan sosyal medya platformu Facebook, markalar için potansiyel müşterilerine ulaşabildikleri önemli bir mecra. Dolayısıyla markaların Facebook’taki iletişimlerini ve reklamlarını olduğu gibi, sosyal medyadaki imajını temsil eden Facebook sayfalarının optimizasyonu da bir o kadar önemli.

Facebook’ta sadece marka olarak sayfa açmanız gerekmiyor. Yeni bir girişimin kurucusu, bir işletme sahibi ya da blog yazarı dahi olsanız; Facebook, hedef kitlenize ulaşmak konusunda önemli fırsatlar sunabilir.

Facebook sayfası kategorisini doğru seçin.

Facebook sayfası oluştururken kategoriyi yaptığınız iş ve hizmetleriniz doğrultusunda seçmelisiniz. Burada 6 farklı sayfa kategorisi göreceksiniz:

  • Yerel İşletme veya Yer: Fiziki konumu ön plana çıkarmak isteyen yerel işletmeler; kamu alanları, anıt binalar, kulüpler, hastane ve hava alanları vb yerler için idealdir.
  • Şirket, Kuruluş veya Enstitü: Şirketinizi temsilen bir sayfa açmak istiyorsanız en doğru seçim bu kategoridir.
  • Marka veya Ürün: Markanız, ürün ve hizmetlerinizi ön plana çıkaracak bir sayfa için bu kategoriyi seçebilirsiniz.
  • Sanatçı, Müzik Grubu veya Tanınmış Kişi: Müzik grubu, tanınmış bir kişi ya da kendiniz için sayfa açıyorsanız bu kategori uygundur.
  • Eğlence: TV şovları, kitaplar, albümler vb. eğlenceye yönelik sayfalar için idealdir.
  • Ortak Hedef veya Topluluk: Topluluk sayfaları insanları aynı sebep doğrultusunda bir araya getirecek ve bilgi paylaşımı sağlayacak sayfalardır.

Hakkında bölümünü doldurun.

Sayfanızın kategorisini seçip adını belirledikten sonra işinizle alakalı bilgileri doldurmanız gerekiyor. Bu kısım “Hakkında” bölümü ile başlar ve sayfanızın en önemli bölümlerinden biridir. Çünkü Facebook Graph ve Google ssayfanız ile ilgili bilgileri buradan çekecektir.

Olabilecek en optimize “Hakkında” bölümünü oluşturmak için bu kısmı aşağıdaki örgüyle doldurabilirsiniz:

  • Anahtar Kelimeler: Eğer hedef kitleniz ve potansiyel müşterileriniz konusunda yeterince araştırma yaptırsanız, kullanacağınız anahtar kelimeleri de belirlemişsinizdir. Burada o kelimeleri kullanabilirsiniz. Fakat sadece anahtar kelime eklemek yerine anlamlı cümleler oluşturmalısınız.
  • Ne İş Yaptığınız: Kullanıcılar için sayfanızın temsil ettiği marka ya da şirketin ne iş yaptığı, ürün veya hizmetinin ne olduğu önemlidir.
  • Güvenilirlik: Sayfa ziyaretçilerinize bu kısımda güven vermek, sayfanızı beğenip beğenmeyeceği konusundaki kararsızlığını etkileyecektir.
  • Tam Doldurma: Hakkınızda bölümü tamamıyla doldurmanız, ziyaretçilere merak ettikleri konular hakkında fikir vermenizi sağlar. Tahmin edersiniz ki Facebook’ta karşılaştığınız bir marka hakkında bilgi almak için Google’da araştırma yapmak gerçekten sinir bozucudur.

 Doğru bir profil fotoğrafı seçin.

Bir sonraki adımda Facebook profil fotoğrafınızı seçmenizi isteyecektir. Burada işiniz için en uygun resmi seçmeniz çok önemli. Profil resmi eklemediğinizde sayfanız sahte gibi görünecektir. Bu nedenle fotoğrafı bir an önce eklemeniz gerekiyor.

Profil fotoğrafınızı eklerken, Facebook 180×180 pixel boyutlarında olması gerektiği uyarısını veriyor. Fakat bu boyutta fotoğraflar yüklenirken kalitesi düşebiliyor. Bu nedenle profil fotoğrafınızın boyutlarını en az 540×540 pixel olarak ayarlamanızı tavsiye ederiz.

Profil fotoğrafı olarak şirketin logosu, ürün fotoğrafı ya da kapak fotoğrafı ile kombinasyon oluşturabilecek bir görsel seçebilirsiniz.

Sayfanızı “Sık Kullanılanlar”a ekleyin.

Sayfayı açma işlemi sırasında bir tıkla rahatça yapabileceğiniz bu işlem ileriki dönemde sayfayı yönetirken size yardımcı olacaktır. Bu işlem ile sayfanız Facebook’un Ana Sayfası’nda dol tarafta yer alan “Sayfalar” kısmının hemen altına eklenecek ve sayfaya ulaşmanız kolay olacaktır.

Hedef kitlenizi belirleyin.

Facebook sayfası açmanın en son adımı tercih ettiğiniz sayfa hedef kitlesidir. Burada hedeflediğiniz demografik kitleyi belirlemelisiniz. Eğer hedef kitlenizi nasıl belirleyeceğinizden emin değilseniz aşağıdaki iki öneriye bir göz atın:

  • Diğer sosyal medya platformlarının analizlerini kullanın: Takipçilerinizi bir platformdan diğerine taşımayı düşünüyorsanız, bu güzel bir başlangıç olabilir. Örneğin Instagram takipçilerinizi analiz ederek Facebook’taki hedef kitlenizi belirleyebilirsiniz.
  • Bir analytics aracı kullanın: Bir analytics aracı ile kimlerin sizinle ya da markanızla etkileşim halinde olduğunu belirleyebilir ve hedef kitlenizi buna göre seçebilirsiniz. Analytics konusunda Agora Pulse ve Simply Measured bizim önereceğimiz araçlar arasında.

Mevcut bir Facebook sayfanız var ve optimize olduğundan emin olmak istiyorsanız, sayfanızın “Ayarlar” kısmından Tercih Edilen Hedef Kitle (Preferred Page Audience) bölümünde bu işlemi yapabilirsiniz. Fakat bu özellik hala bazı Facebook sayfalarında bulunmuyor ve çok yakında tüm sayfalarda aktif hale gelmesi bekleniyor.

Kapak fotoğrafına önem verin.

Kapak fotoğrafları Facebook sayfasının en az kullanılan bölümlerinden biridir. Önceden kapak fotoğrafı ile kullanıcılara marka hakkında bilgi verilirken, günümüzde daha etkili olan %20 kuralı sebebiyle görselde çok fazla yazı olmamasına özen gösteriliyor. Kapak fotoğrafında mümkün olduğunca az yazı tercih edildiği gibi; fotoğraf ya da tasarımın telif hakkı başkasına ait, aldatıcı veya yanlış da olmaması gerekiyor.

Kapak fotoğrafınızın optimizasyonu için doğru ölçülerde olduğundan emin olmalısınız. Facebook’un kapak görseli boyutları güncel olarak 1702×603 pixel’dir. Ayrıca vitrininiz olacak bu kısma eyleme çağrı (call to action) içeren bir slogan ya da açıklama eklemeniz önemlidir.

 CTA butonu ekleyin.

2014 yılının sonunda Facebook sayfalar için getirdiği bir yenilik ile CTA yani eyleme çağrı (call to action) butonu eklenmesine imkan vermeye başladı. Bu butonlar takipçilerinizin sizinle etkileşim kurmasını sağlayabileceği gibi sayfanızı ziyaret edenleri de harekete geçirme konusunda oldukça teşvik edici.

Bir sayfa yöneticisinin seçebileceği  7 adet CTA butonu bulunuyor:

  • Şimdi Rezervasyon Yap
  • Şimdi Ara
  • Bizimle İletişime Geç
  • Mesaj Gönder
  • Uygulamayı Kullan
  • Oyna
  • Şimdi Alışveriş Yap
  • Kaydol
  • Videoyu İzle

Göz alıcı grafikler paylaşın.

Facebook sayfasının optimizasyonu sadece açılırken uygulanan yöntemlerle bitmiyor. Sayfa açıldıktan sonra da doğru içerikler paylaşmak optimizasyon sürecinin bir adımını oluşturuyor.

Facebook sayfanızda paylaşacağınız görsel ve grafiklerin alakalı olduğu kadar ilgi çekici ve göz alıcı olması çok önemli. 

Takipçileriniz ile etkileşim kurun.

Facebook’ta sayfanızı beğenen e takip eden kullanıcılarla etkileşim halinde olmanız, optimizasyon için önemli olan bir diğer unsur. Çünkü etkileşim kurarken; içeriklerinizin beğenilmesine, paylaşılmasına ve altına yorum yazılmasına katkı sağlıyor ve platformda bir topluluk oluşturmuş oluyorsunuz.

Facebook’ta kesinlikle paylaş-bırak yapmayın, içeriklerinizi mutlaka takip edin. Takipçilerinizin yorumları ve tepkileri belki de işinizi geliştirmeye katkı sağlayacak ve fikir verecektir. Facebook sayfanız markanız adına konuştuğunuz yer değil; iletişim kurduğunuz yerdir.

Bizimle Tanışın

Bizimle kolay ve hızlı şekilde iletişim kurabilirsiniz. İşimizi iyi yapmamızın yanı sıra işinizi kolaylaştırmak ve potansiyel müşterilerinize ulaşabilmeniz için çalışıyoruz.

HEMEN ARA WhatsApp