BLOG E-Ticarette Müşteri Edinme Maliyeti (CAC)

Yeni Müşterinin Maliyeti Nedir?

Yeni bir müşterinin maliyeti, reklamcılık gibi pazarlama stratejileri yoluyla yeni bir müşteri edinme maliyetidir. Bunlar şirketin ürünlerini daha önce kullanmayan müşterilerdir; bu nedenle şirketin ürünlerini satın almaya teşvik etmek için daha fazla çaba gösterilmelidir.

Örneğin, Araştırma yeni bir müşteri edinmenin mevcut müşterileri elde tutmaktan 5 ila 6 kat daha pahalı olduğunu bulmuştur.

Birçok markanın bulunduğu oldukça rekabetçi pazarlarda müşteri elde etmek çok zor ve maliyetlidir. Bu tür pazarlarda, tüm şirketler yeni müşteriler edinmeye çalışıyor ve rekabetçi reklam ve fiyat indirimleriyle ilgilenecek.

Pazarlama, müşteri edinmenin ana şeklidir; işletmeler doğrudan pazarlama ve telefonla pazarlama gibi çeşitli pazarlama çabalarını kullanabilir. Viral pazarlama (tüketicilerin bir şirketin mal veya hizmetleri hakkında İnternet üzerinden bilgi paylaşmaya teşvik edildiği pazarlama stratejisi) son zamanlarda popülerlik kazanmıştır.

Bir müşteri (CAC) edinme maliyetini hesaplamak için, şirket, satış ve pazarlama maliyetlerini, belirli bir dönemde, maaşlar ve diğer personel sayısı ile ilgili giderler de dahil olmak üzere, belirli bir dönemde edinilen müşteri sayısına böler.

Müşteriyi Elde Etmenin Maliyeti Nedir?

Müşteriyi elde tutmanın maliyeti, şirketlerin rekabete karşı koruyarak uzun vadede şirket ürünlerini satın almaya devam etmelerini sağlamak için ortaya çıkan maliyettir. Aşağıda, müşterileri elde tutmanın temel maliyetlerinden bazıları verilmiştir.

Mükemmel Müşteri Hizmetleri

Mükemmel müşteri hizmeti, müşteriyi elde tutmada en önemli husus olmaya devam etmektedir ve bu, maliyetlere katkıda bulunan ana faktörlerden biridir. Bunun büyük bir kısmı satış sonrası hizmetler sağlamak anlamına gelebilir.

Ortalama bir tüketici yılda 65 kez müşteri hizmetleriyle etkileşime giriyor,

Sadakat Programları

Müşterilerin uzun vadede şirkette kalmasını sağlamak için, onları sadakat programlarına dahil etmek çok önemlidir. Müşteri şirkette ne kadar uzun süre kalırsa, fiyat indirimi ve diğer sadakat ödenekleri açısından daha fazla fayda bekler.

Kilit Personelin Tutulması

Bazı şirketler için kilit personel, müşterileri elde tutmada önemli bir rol oynamaktadır, bu nedenle şirket müşterileri elde tutmak istiyorsa, kilit personelinin motive olmasını ve uzun vadede iş yapmaya istekli olmasını sağlamalıdırlar. Kilit personelin daha fazla pazarlık gücüne sahip olması nedeniyle bu maliyetli olabilir.

'Müşteri karmaşası' olarak adlandırılan müşterilerin cirosu genellikle şirketlere de dolaylı maliyet getirir. Mevcut müşterilerden ayrılırsa, şirketin pazar payı büyük ölçüde azalacaktır. Bu, müşterilerin rakip ürünler satın almaya başladığı ve zamanla onlara sadık kalacağı anlamına gelir.

Müşteri edinme maliyeti hangi kanallar üzerinde kullanılabilir?

CAC hesaplaması yaparken, pazarlama çalışmaları yaptığınız tüm kanalları ele alabilir ve her bir kanal üzerinden müşteri edinme maliyetini ayrı ayrı hesaplayabilirsiniz.

Örneğin, Adwords çalışmalarınızı ele alarak her bir Adwords kampanyası için müşteri edinme maliyetini analiz edebilirsiniz. SEO çalışmaları yapıyor ve bu iş için belli bir bütçe ayırdıysanız, SEO çalışmalarınızdan edindiğiniz müşterileri de takip edebilirsiniz.

Kısacası, pazarlama çalışmaları yaptığınız tüm kanalları ayır ayrı ele alarak her bir kanal için elde ettiğiniz sonuçları görerek, pazarlama stratejilerinizi geliştirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Müşteri edinme maliyeti neden önemlidir?

E-ticaret firmalarının, müşteri edinme maliyetlerini yakından takip etmeleri gerekir. Çünkü bu maliyetin düşük ya da yüksek olması, reklam ve pazarlama bütçelerinizi etkilemeye başlayacaktır.

CAC maliyetlerinizin yüksek olması, reklam ve pazarlama stratejilerinizde bir takım yanlışlar veya eksiklikler olduğunu gösterecektir. Bu maliyetler yüksek olduğunda daha reklam çalışmalarınızın bütçesini daha fazla artırmanız gerekecektir ki daha fazla müşteri kazanabilesiniz. Ancak bu maliyetlerin artması da doğal olarak karlılığınızı azaltacağı için uzun vadede şirketinizin zarar etmesine neden olabilir.

Müşteri edinme maliyetlerini düşürmeye başladığınızda reklam maliyetlerinizi düşürdüğünüz için yatırım getirinizi de (ROI) artırmaya başlıyorsunuz, bu da doğal olarak şirketinizin karlılığını artırmaya başlıyor.

Müşteri edinme maliyetlerini farklı kanallara göre analiz etmek de bir hayli önemlidir. Bu maliyetleri kontrol ve analiz etmeye başladığınızda, sizin için en karlı olan kanalları görmeye başlayabilirsiniz. Böylelikle hangi pazarlama kanalları üzerine yoğunlaşmanız gerektiğini de kavrayarak, pazarlama ve reklam çalışmalarınızı bu kanallara yoğunlaştırabilirsiniz.

Bu maliyetleri farklı kanallar üzerinden analiz ettiğinizde, yatırım getirisi az olan kanalları belirlediğinizde, burada yaptığınız çalışmaları yeniden ele alabilir ve buradaki stratejilerinizi değiştirerek, müşteri edinme maliyetlerinizi düşürmek için çalışmalar yapabilirsiniz. Ya da bu kanalları gözlemleyerek, bu kanalların hedef kitlenize ulaşmak için doğru bir yer olmadığını da gözlemleyebilirsiniz. Bu sebeplerden dolayı da müşteri edinme maliyetleri e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir.

Bizimle Tanışın

Bizimle kolay ve hızlı şekilde iletişim kurabilirsiniz. İşimizi iyi yapmamızın yanı sıra işinizi kolaylaştırmak ve potansiyel müşterilerinize ulaşabilmeniz için çalışıyoruz.

HEMEN ARA WhatsApp