BLOG Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama Nedir?


Dijital pazarlama, kısaca elektronik cihaz veya internet kullanarak yapılan tüm pazarlama faaliyetlerini kapsar. Dijital pazarlama sürecinde markalar müşterilerine ulaşmak, ürün ve hizmetlerini tanıtmak veya satmak için ödemeli reklamcılık, sosyal medya, e-mail pazarlaması, arama motoru gibi dijital kanallardan faydalanırlar. 

Dijital Pazarlama Nerelerde Kullanılır?

* İnternet sitelerinde
* Sosyal medya kanallarında
* Blog postlarında
* İnfografiklerde
* Online PR çalışmaları
* Online broşür ve katalogları
* Logo, font ve renk gibi marka değerlerinde
* Etkileşimli araçlarda

Dijital pazarlama, dijital ortamda firmaların satış politikasını anlatan sanal bir sunumdur. Türkiye ‘de yapılan son araştırmalara göre insanların %68’i aktif olarak interneti kullanmaktadır. Bu oran dijital pazarlama yöntemlerinin artmasına neden olmuştur. E-ticaret ve mobil pazarlama güncel olarak tüketiciler tarafından alternatif yöntemleri seçerek ürünün satışını yapar. Dijital pazarlama geleneksel pazarlama yöntemlerine göre daha güncel ve yeni dünyaya uyum sağlıyor.
Dijital pazarlamayı önemsemeyen bütçe ayırmayan büyük ve orta ölçekli işletmeler satış konusunda rekabette pazardaki rakiplerine göre daha geri plana düşebilir. Dijital pazarlama ve dijital kanallar aracılığıyla kendinizi gösterip, markanızı tanıtabilir satışlarını arttırabilir, müşterilerinizle sistematik bir ilişki kurabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Taktikleri Nelerdir?

* SEO - Arama Motoru Optimizasyonu
* İçerik Pazarlama
* Inbound Pazarlama (Cezbet - Dönüştür - Bağla - Memnun Et)
* Sosyal Medya Pazarlama
* Ücretli (Sponsorlu) Reklamlar
* E-Posta Pazarlama
* Online PR


Üç temel dijital pazarlama alanı;

1. Sosyal medya pazarlama: Dijital pazarlama denilince akla ilk gelen sosyal medyadır. Birbirinden farklı sosyal medya kanalları üzerinden hem yazılı hem de görsel içerikli reklam modelleri oluşturulabilir.

2. Arama motoru optimizasyonu (SEO): Dijital pazarlama çalışmaları arasında hedeflenilen ana husus, arama motorlarının ilk sayfasında çıkabilmek. Bu ise, arama motoru optimizasyonu ve uzun vadeli SEO çalışması ile mümkündür. Bu çalışmanın içerisine sosyal medya pazarlama, Google Ads ve diğer platformlar girebilir.

3. Google Ads: Dijital pazarlama denilince Google’den mutlaka söz edilmesi gerekir. Google Ads, birden çok reklam kanalına sahip bir reklam platformudur. En çok kullanılan Youtube, Gmail ve görüntülü reklam modellerinin yer aldığı sistemdir.


Bununla birlikte e-posta pazarlama, programatik, mobil pazarlama gibi pek çok dijital pazarlama alt dalı da bulunmaktadır.

Bizimle Tanışın

Bizimle kolay ve hızlı şekilde iletişim kurabilirsiniz. İşimizi iyi yapmamızın yanı sıra işinizi kolaylaştırmak ve potansiyel müşterilerinize ulaşabilmeniz için çalışıyoruz.

HEMEN ARA WhatsApp